Sociální práci jsem studoval na Vyšší odborné škole sociálně-právní, Univerzitě Karlově v Praze a Masarykově univerzitě v Brně. V tomto oboru jsem pracoval v Centru denních aktivit pro osoby s psychickým onemocněním. Jednalo se o denní stacionář, kam se lidé se schizofrenií přicházeli znovu zapojovat do běžného života. Dále jsem působil na pozici kontaktního sociálního pracovníka v Nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež. Šlo o volnočasový klub pro děti, ve kterém jsme se snažili přimět mládež ke vhodnému trávení volného času. Poté mým pracovištěm byl Orgán sociálně-právní ochrany dětí, kde jsem pracoval jako kurátor pro děti a mládež, který podle zákona pracuje s dětmi ohroženými pácháním sociálně-patologických jevů. Krom pomáhající profese mám také zkušenosti všeobecnou primární prevencí a doučováním dětí se specifickými poruchami učení. V rámci prevence jsem pomáhal vymýšlet program pro nové kolektivy žáků, aby se stmelily a dobře spolu komunikovaly a kooperovaly. Doučování dětí se věnuji dlouhá léta, po která jsem pomáhal dětem individuálním přístupem pochopit školní učivo tak, aby mohly na své základní škole zažívat úspěchy ve vzdělávání. K systemické terapii jsem se dostal shodou okolností, ovšem o to více mě tento směr zaujal. Když jsem pochopil základní koncepty systemiky, velmi se mi změnilo přemýšlení, protože jsem začal mít jiný přístup k lidem. Osobně jsem byl obohacený tím, že vlastně nic nemusí být takové, jak se zdá. Jako terapeut působím aktuálně i v Psychiatrické nemocnici Bohnice, kde probíhají skupinové terapie. V individuální terapii (soukromé praxi) poskytuji konzultace od roku 2021. Zajímám se o nařízennou terapii, sexuologii, práci s traumatem a podporu v oblasti preferované identity člověka. |
...a jak pracuji ? |
Školený jsem v systemicky orientované terapii. Systemické teorie vnímají každého jedince jako systém. Jelikož je člověk tvorem společenským, je mnohdy dokonce nucen komunikovat či jinak interagovat s ostatními systémy. Zároveň věřím, že člověk není problémem, ale je problémem ovlivňován, a proto má stále možnost něco změnit. Opírám se o narativní a na řešení orientovaný přístup.
Budeme se bavit o tom, co přijde smysluplné Vám. Spíše než abych vnucoval nějaká témata, zajímá mne, co je pro Vás užitečné a v čem. Během konzultací společně prodiskutujeme možnosti, které považujete za nejlepší pro řešení Vaší situace. Zamyslíme se nad tím, co Vám brání mít život ve vlastních rukách. Snažím se o to, aby každá konzultace byla pro Vás co nejpřínosnější. Řekl bych o sobě, že jsem expert na to, jak nebýt expert. Konzultace je vhodné nahrávat se souhlasem klienta na video nahrávací zařízení (obraz není natočený na klienta) pro zlepšení práce terapeuta a zvýšení efektivity terapie. Nahrávky mohu za dodržení mlčenlivosti rozebrat na supervizi, což přináší mnoho dalších nápadů a pohledů pro práci. Další možností, jak zvýšit efektivitu, je přizvání reflektujícího týmu, tedy 2 – 4 lidí, kteří konzultaci poslouchají a následně vyjadřují své postřehy. Také lze do terapie přizvat další osoby, které mají podobnou zkušenost, tzv. vnější svědky. |